Benar itu indah, benar itu adil, benar itu satu, maka, benar itu adalah Tuhan

DUNIA

AKU TERSENTAK...
ANGIN SEJUK SEOLAH MEMBENTAK...
MENGAPA HARUS TERTIDUR?
AKU KEMBALI MENDENGKUR...

AKU BAGAI DAJJAL...
MATA KU SATU...
KIAN NAKAL...
TINGKAH LAKU TAK MENENTU...

ALAM KEMBALI MENAMPAR...
AKU SADAR...
CUKUP SUDAH DALAM BUAIAN...
CUKUP SUDAH DALAM KENISTAAN...


AKU TERTIPU
MENGAPA MATA KU SATU?
AWAN HITAM MENUTUP MENTARI...
HATI KU KIAN TERTUTUPI...

DUNIA INI WANITA TELANJANG...
LELAKI JALANG HIDUNG BELANG...
DUNIA INI PERMAINAN...
KELALAIAN MEMCAMPAKMU KE DALAM JURANG....

DAUN ITU TERBANG DI ATAS UDARA...
KELENAAN MENJATUHKANNYA...
MANUSIA AKAN SEPERTINYA...
TANPA IMAN TANPA TAQWA...

Khairil Akbar Ibn Syarif el-Induniesy
Blog ini dilindungi oleh Undang-Undang Nomor 12 Tahun 1997 tentang hak cipta. Diberdayakan oleh Blogger.